Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Revising a foreign language curriculum: a challenging and enhancing experience at a public school in bogotá

Ortiz C., Aurora and Camelo G., Martha and Martín D., Maria Nelly and Sarmiento S., Marisol and Ruiz M., Maritza (2006) Revising a foreign language curriculum: a challenging and enhancing experience at a public school in bogotá. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 9-29 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teache .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
97kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

Curriculum design essentially improves education standards; however, for teachers it remains a taboo kept for academics. Nevertheless, curriculum design begins with teacher’s reflections. It goes from examining situations to piloting and adjusting proposals. This project involved teachers interested in improving the English learning process at a technical public school. The objective was designing a curriculum that conveyed community interests. First, documents describing existing curricular guidelines were analyzed, then surveys were applied, they evidenced strengths and weaknesses of the current program. Data interpretation showed mixed perceptions regarding the English programme among community members. Even teachers had different perceptions about curricular elements presented in school documents. This phenomenon leads us to consider the implications of a project regarding curriculum design. Key words: Curriculum, curriculum design, community interests, data analysis El diseño curricular es esencial para el mejoramiento educativo, pero los docentes lo creen exclusivo de académicos. Éste parte de la reflexión docente, implica entre otras cosas el diagnóstico de una situación y la implementación de una propuesta. El proyecto fue realizado por docentes interesados en mejorar los procesos de aprendizaje del inglés en un colegio técnico. Se pretendió diseñar un currículo acorde con los intereses de la comunidad. Inicialmente se analizaron los documentos escolares existentes, se aplicaron encuestas que evidenciaron fortalezas y debilidades del programa. La interpretación de datos mostró las diferentes percepciones de la comunidad respecto al programa de inglés; incluso los profesores concebían de manera diferente los elementos curriculares. Esto impulsó la reflexión sobre el diseño curricular. Palabras claves: Currículo, diseño curricular, intereses de la comunidad, análisis de datos

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:Curriculum, curriculum design, community interests, data analysis
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:16131
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 00:14
Ultima modificación:31 Enero 2018 19:20
Ultima modificación:31 Enero 2018 19:20
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox