Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Children’s oral communication in english class activities: an exploratory study

Monsalve, Sara and Correal, Alexandra (2006) Children’s oral communication in english class activities: an exploratory study. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 131-146 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 7, núm. 1 (2006): PROFILE 7, NO.1. Issues in Tea .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
113kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

It is important that teachers fully equip students with the skills needed to communicate effectively in the target language so that they can share and exchange their ideas, feelings, opinions, etc. This article reports on a study aimed at examining the development of children’s oral communication in English and the way in which the activities and the teacher’s roles created or expanded students’ opportunities for learning. Data collection techniques included field notes, audio and video recordings and two interviews to the teacher. The study revealed that children’s oral production was possible thanks to the teacher’s efforts to provide children with topics and activities closely related to the students’ particular interests and needs. Likewise, the teacher created an appropriate learning environment in which children were challenged to use English in meaningful ways. Key words: Oral communication, young learners, teaching English, children, teacher’s roles Es importante que los maestros faciliten a sus estudiantes las habilidades necesarias para comunicarse efectivamente en la lengua extranjera, de tal forma que puedan compartir e intercambiar sus ideas, sentimientos, opiniones, etc. Este artículo reporta sobre un estudio encaminado a examinar el desarrollo de la comunicación oral de los niños en inglés y de la forma en que las actividades y los roles del profesor crearon y ampliaron las oportunidades de aprendizaje de los niños. Las técnicas de recolección de datos incluyeron notas de campo, grabaciones de audio y video y dos entrevistas a la profesora participante. El estudio reveló que la producción oral de los niños fue posible gracias a los esfuerzos de la profesora para brindarles temas y actividades estrechamente relacionados con sus intereses y necesidades particulares. Así mismo, la profesora creó un ambiente de aprendizaje apropiado en el cual los niños usaron el inglés de manera significativa. Palabras claves: Comunicación oral en niños, enseñanza del inglés a niños, roles del profesor

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:ESP, Applied Linguistics, Oral communication, young learners, teaching English, children, teacher’s roles
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:16144
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 00:19
Ultima modificación:31 Enero 2018 19:20
Ultima modificación:31 Enero 2018 19:20
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox