Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Implicit and explicit teaching of grammar: an empirical study

Mendoza López, Edgar (2004) Implicit and explicit teaching of grammar: an empirical study. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 5, núm. 1 (2004): PROFILE 5, NO.1. Issues in Teachers’ Professional Development; 7-22 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 5, núm. 1 (2004): PROFILE 5, NO.1. Issues in Teache .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
66kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This is a report on the experimental phase of a two-stage study on the effects of implicit-explicit grammar instruction regarding EFL students’ performance. The purpose of this phase was to investigate whether the methodologies of implicit and explicit EFL instruction account for the improvement of university students’ performance on a test over two grammar topics. Three groups were selected. Students in the implicit language classes had no explicit instruction on these topics which were taught through meaningful and contextualised listening, speaking, reading and writing activities. Students in the explicit language classes were taught the regular course plus additional exercises and drills in order to practise the grammatical features, and a control group was taught the regular course. The results indicate that students in the explicit instruction group achieved significantly higher scores than both the students in the implicit instruction group and the students in the control group on the performance tests. Key words: Grammar-Input, Implicit-Grammar, Explicit-Grammar, Grammar- Teaching, Quantitative-Research Éste es un informe de la fase experimental de un estudio en dos etapas sobre los efectos de la enseñanza implícita y explícita de la gramática en el desempeño de los estudiantes. El propósito de esta etapa era investigar si las metodologías implícita y explícita se relacionaban con el mejoramiento de estudiantes universitarios en una prueba sobre dos temas gramaticales. Se seleccionaron tres grupos: los estudiantes en el grupo de instrucción implícita no tuvieron ninguna instrucción explícita en los dos tópicos que se enseñaron a través de actividades significativas y contextualizadas en escucha, habla, lectura y escritura. El grupo de instrucción explícita tomó el curso regular ofrecido por la institución más actividades y ejercicios extras con el propósito de practicar los temas gramaticales enseñados; y el grupo de control tomó únicamente el curso regular. Los resultados indican que los estudiantes en el grupo de enseñanza explícita lograron resultados significativamente más altos que los estudiantes en el grupo de enseñanza implícita y que los estudiantes del grupo de control. Palabras claves: Input-Gramatical, Gramática-Implícita, Gramática- Explícita, Enseñanza-Gramática, Investigación-Cuantitativa

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TEFL, ESP, Grammar-Input, Implicit-Grammar, Explicit-Grammar, Grammar- Teaching, Quantitative-Research
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:16320
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 01:46
Ultima modificación:31 Enero 2018 19:02
Ultima modificación:31 Enero 2018 19:02
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox