Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Interaction in online tutoring sessions: an opportunity to knit english language learning in a blended program

Medina Riveros, Rosa Alejandra (2009) Interaction in online tutoring sessions: an opportunity to knit english language learning in a blended program. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 11, núm. 2 (2009): PROFILE 11, No2. Issues in Teachers' Professional Development; 117-134 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 11, núm. 2 (2009): PROFILE 11, No2. Issues in T .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
492kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article reports a research study which intended to describe the interaction taking place between a tutor and her students during the online tutoring sessions (ots ) in the alex Virtual English Program at the Universidad Nacional de Colombia, in Bogotá. Students’ surveys, chat transcriptions and tutor’s journals were used to collect data. The results showed how language itself, the methodology of the course, reflection upon learning, and social and personal issues made up the conversational topics prevailing in these sessions. It was also found that the main interactions between the tutor and the learners consisted of double-way dynamics. Key words: Interaction, online tutoring sessions, alex Virtual English Program, blended program Este artículo reporta un trabajo investigativo que buscó describir la interacción que tuvo lugar entre una tutora y sus estudiantes durante las tutorías en línea (tl ) en el programa alex Virtual-Inglés de la Universidad Nacional de Colombia, en Bogotá. Para recolectar información se usaron encuestas a los estudiantes, transcripciones de chat y diarios de la tutora. Los resultados mostraron cómo la lengua en sí misma, la metodología del curso, la reflexión sobre el aprendizaje y los asuntos sociales y personales configuraban los temas de conversación predominantes en estas sesiones. También se encontró que las interacciones principales entre la tutora y los estudiantes consistían en dinámicas de doble vía. Palabras clave: Interacción, tutorías en línea, Programa alex Virtual–Inglés, programa mixto

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TEFL, Applied Linguistics, Interaction, online tutoring sessions, alex Virtual English Program, blended program
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:16547
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 03:27
Ultima modificación:19 Agosto 2014 03:06
Ultima modificación:19 Agosto 2014 03:06
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox