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Non-native children reading in english: types of miscues and the l1 influence revisited

Huszti, Ilona (2009) Non-native children reading in english: types of miscues and the l1 influence revisited. MATICES EN LENGUAS EXTRANJERAS; núm. 3 (2009) Matices en Lenguas Extranjeras; núm. 3 (2009) 2011-1177 .

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URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/male/article...

Resumen

This paper reports the findings of a case study that investigated the reading errors or miscues made by young EFL learners. These learners were native speakers of Hungarian or Ukrainian. The hypothesis was that there is a difference between the miscues made by Hungarian and Ukrainian learners when reading aloud in English because of the influence of their first language (Hungarian belongs to the Finno-Ugrian language family, while Ukrainian belongs to the Indo-European one; the two languages have different orthographies — Roman and Cyrillic). The research focused on three types of reading miscues: phonetic, lexical and grammatical. Results show that Hungarian learners made less mistakes than Ukrainian ones. This is mainly due to the mother tongue influence on the foreign language.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:El proceso de evaluación del documento toma aproximadamente cuatro meses, de tal manera que debe esperar una comunicación con el concepto evaluativo de su artículo al cabo de este lapso. En caso de ser aceptado para publicación, pero que se requiera hacer ajustes al texto o formato, el autor deberá estar en disposición de remitir la versión corregida al término de una semana. Una vez evaluada la última versión, se le enviará nuevamente al autor  para su aprobación final.
Palabras clave:reading aloud, reading miscues or errors, good and poor readers, lectura en voz alta, errores de lectura, buenos malos lectores
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > Matices en Lenguas Extranjeras
Código ID:18076
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 14:11
Ultima modificación:06 Junio 2018 10:43
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