Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Teaching english through stories: a meaningful and fun way for children to learn the language

Porras González, Nohora Inés (2010) Teaching english through stories: a meaningful and fun way for children to learn the language. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 1 (2010): PROFILE Journal Vol.12 No.1: Issues in Teachers’ Professional Development; 95-106 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 1 (2010): PROFILE Journal V .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
128kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article presents the results of a study on utilizing stories for teaching English as a foreign language to children in first, second and third grades. It was carried out in a Colombian public elementary school in Bucaramanga, Colombia. The proposal was initiated by a group of student-teachers at Universidad Cooperativa de Colombia, Seccional Bucaramanga. During the research process the student-teachers were required to plan the course syllabus, create their own stories according to the children’s interests and likes, plan the lessons, and collect and analyze data. Although the student-teachers worked in different grade levels, the results of the study present similarities such as the children’s motivation when the stories were told or read, increased participation in the different activities, comprehension of the stories, and acquisition of the new vocabulary. Key words: Storytelling, story, reading, teaching, children Este artículo presenta los resultados de un estudio sobre el uso de historias para la enseñanza del inglés a niños en los grados primero, segundo y tercero. El estudio se llevó a cabo en una escuela pública de Bucaramanga, Colombia. La propuesta fue iniciada por un grupo de docentes en formación de la Universidad Cooperativa de Colombia, seccional Bucaramanga. Durante el proceso de investigación los docentes elaboraron e implementaron una propuesta de intervención, y además recolectaron y analizaron datos. Aunque los docentes trabajaron en diferentes grados, los resultados del estudio presentaron similitudes, tales como gran motivación de los niños al escuchar o leer las historias, alta participación en las diferentes actividades, comprensión de las historias y adquisición de vocabulario. Palabras clave: narración de historias, lectura de historia, enseñanza a niños

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, ESL, Applied Linguistics, Storytelling, story, reading, teaching, children
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:18114
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 14:26
Ultima modificación:06 Junio 2018 10:49
Ultima modificación:06 Junio 2018 10:49
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox