Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Marketing channels and margins for milk in the province of sugamuxi (boyacá)

Tellez Iregui, Gonzalo and Rodríguez, Paulo and Muñoz, Guillermo (2011) Marketing channels and margins for milk in the province of sugamuxi (boyacá). Agronomía Colombiana; Vol. 29, núm. 2 (2011); 301-308 Agronomía Colombiana; Vol. 29, núm. 2 (2011); 301-308 2357-3732 0120-9965 .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
858kB
[img] Sin Definir
[img] Microsoft Word
38kB
[img]
Vista previa
Imagen (JPEG)
25kB
[img] Microsoft Excel
49kB
[img] Microsoft PowerPoint
1MB
[img] Other
23kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/agrocol/arti...

Resumen

The aim of this study is to provide information on the characteristics of the marketing of milk in the province of Sugamuxi, for which marketing channels were identified, marketing margins were established, links in the chain were diagnosed and the implementation of the Competitive Dairy Chain Agreement and its pricing system were assessed. This analysis discriminated the problems of two areas defined by topography (flatland sloped), that is the particular problems they present and the different channels in the marketing of milk they use. 235 traders were surveyed in each area. The marketing channel focused on was: producer - regional processor - wholesaler - Consumers in the plains, and in the hillside area: producer - transporter – regional industry - local - consumer, and especially on increased milk marketing. Marketing margins were calculated for raw milk and pasteurized milk. The milk producers in the flatlands are paid better, the current price system usually does not apply. Also, there is a deficient in knowledge of ACCL by other links in the chain, hindering development and competitiveness of the dairy chain.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:© Facultad de Agronomía, Universidad Nacional de Colombia Se autoriza la reproducción y citación del material que aparece en la revista, siempre y cuando se indique de manera explícita: nombre de la revista, nombre del autor(es), año, volumen, número y páginas del artículo fuente. Las ideas y afirmaciones consignadas por los autores están bajo su responsabilidad y no interpretan necesariamente las opiniones y políticas de la Universidad Nacional de Colombia. La mención de productos o firmas comerciales en la revista no implica una recomendación o apoyo por parte de la Universidad ni de la Facultad; el uso de tales productos debe ceñirse a las recomendaciones de las etiquetas.
Palabras clave:marketing, dairy chain, competitiveness, trade links, the price system.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > Agronomía Colombiana
Código ID:18680
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Junio 2014 18:52
Ultima modificación:06 Junio 2018 10:51
Ultima modificación:06 Junio 2018 10:51
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox