Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Significant learning experiences for english foreign language students

Becerra, Luz María and McNulty, Maria (2010) Significant learning experiences for english foreign language students. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 2 (2010): PROFILE Journal Vol. 12 No. 2: Issues in Teachers’ Professional Development; 117-132 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 12, núm. 2 (2010): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
168kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This action research examines experiences that students in a grade 10 EFL class had with redesigning a grammar-unit into a topic-based unit. Strategies were formulating significant learning goals and objectives, and implementing and reflecting on activities with three dimensions of Dee Fink’s (2003) taxonomy of significant learning: the human dimension, integration, and application. Students reported positive perceptions about learning with and about others, learning about themselves, integrating language and topics to their lives, and recycling and applying topics to other formats. They became more active and reflective language learners. Difficulties were linking significant unit goals and objectives to all participants’ needs and interests, students’ initial unwillingness to learn about others, and students’ limited proficiency for integrating and applying English. Esta investigación acción examina las experiencias que estudiantes de un grado 10.o de inglés como lengua extranjera tuvieron durante el rediseño de una unidad gramatical a una unidad temática. Las estrategias fueron la formulación de metas y objetivos de aprendizaje significativo, y la implementación y la reflexión sobre actividades con tres dimensiones de la taxonomía de aprendizaje significativo de Dee Fink (2003): la dimensión humana, la integración y la aplicación. Los estudiantes reportaron percepciones positivas al aprender con otros, acerca de otros y acerca de ellos mismos. También integraron el lenguaje y los temas a sus vidas, reciclaron y aplicaron los temas en otros formatos. Los estudiantes se convirtieron en aprendices más activos y reflexivos. Las dificultades fueron: la vinculación de las metas y los objetivos significativos de la unidad con las necesidades y los intereses de los participantes; la falta de disponibilidad inicial de los estudiantes para aprender acerca de otros, y su bajo dominio para integrar y aplicar el inglés.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, English as a foreign language teaching, public secondary school, significant learning, Dee Fink’s taxonomy, topic-based unit.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:21336
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :27 Junio 2014 12:25
Ultima modificación:18 Agosto 2014 15:32
Ultima modificación:18 Agosto 2014 15:32
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Registry of Open Access Repositories OpenDOAR Metabiblioteca BDCOL OAIster Red de repositorios latinoamericanos DSpace BASE Open archives La referencia Colombiae Open Access Theses and Dissertations Tesis latinoamericanas CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox