Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Efl students’ perceptions about a web-based english reading comprehension course

Gómez Flórez, Érica and Pineda, Jorge Eduardo and Marín García, Natalia (2012) Efl students’ perceptions about a web-based english reading comprehension course. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 2 (2012): PROFILE Journal Vol. 14 No. 2. Issues in Teachers' Professional Development; 113-129 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 14, núm. 2 (2012): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
152kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

Web-based distance education is an innovative modality of instruction in Colombia. It is characterized by the separation of the teacher and learners, the use of technological tools and the students’ autonomy development. This paper reports the findings of a case study that explores students’ perceptions about an English reading comprehension course in a web-based modality. Findings show that students havedifferent opinions about the course, its content and objectives, its level of difficulty, the time students invested in the course, adults’ learning, and the role of the teacher. We perceived that this course represents an academic challenge; it is conducive to learning, and favors students’ autonomous use of time.La educación virtual es una modalidad de instrucción innovadora en Colombia. Se caracteriza por la separación del profesor y los estudiantes, el uso de recursos tecnológicos y el desarrollo de su autonomía. Este artículo muestra los hallazgos de un estudio de caso que explora las opinionesde los estudiantes acerca de la educación virtual. Se revelan las diferentes creencias sobre el curso, su contenido, objetivos y nivel de dificultad, el tiempo invertido por los estudiantes y el papel del profesor. Encontramos que este curso puede ser considerado como un desafío académico en el que se facilita el aprendizaje y el uso autónomo del tiempo.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia License.
Palabras clave:TESOL, EFL, TIC, Perceptions, reading comprehension, web-based distance education.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:34038
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :01 Julio 2014 12:20
Ultima modificación:06 Junio 2018 10:57
Ultima modificación:06 Junio 2018 10:57
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox