Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Critical socio-cultural elements of the intercultural endeavour of english teaching in colombian rural areas

Bonilla, Sandra Ximena and Cruz-Arcila, Ferney (2014) Critical socio-cultural elements of the intercultural endeavour of english teaching in colombian rural areas. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journal Vol. 16 No. 2: Issues in Teachers' Professional Development; 117-133 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 16, núm. 2 (2014): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
201kB
[img] Sin Definir
[img] Microsoft Word
154kB
[img] Microsoft Word
12kB
[img]
Vista previa
PDF
155kB
[img] Microsoft Word
13kB
[img]
Vista previa
PDF
95kB

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article reports a study done with five English language teachers in Colombian rural areas. Questionnaires and interviews were used to see how these teachers understand their professional practice considering the contextual features of their regional workplaces. Amongst the findings, we noticed that these teachers have to mediate between local and global tensions and also deal with socio-cultural matches and mismatches in their labours. It is hoped this work raises awareness of critical socio-cultural factors involved in the teaching of English in rural settings and of the complexity of its intercultural dimension.Este artículo reporta los hallazgos de una exploración sistemática hecha con cinco profesores de inglés en áreas rurales. Se usaron cuestionarios y entrevistas para vislumbrar la forma como ellos entienden su práctica profesional considerando las características contextuales de las regiones donde trabajan. Dentro de los hallazgos notamos que los profesores tienen que mediar entre tensiones globales y locales; además, tienen que enfrentar discordancias y concordancias socioculturales en su labor. Se espera que este trabajo cree conciencia sobre factores críticos socioculturales involucrados en la enseñanza del inglés en zonas rurales y sobre la complejidad de su dimensión intercultural.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:Rural areas, rural education, sociocultural factors, teaching English as a foreign language.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:44473
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :25 Oct 2014 09:00
Ultima modificación:25 Oct 2014 09:00
Ultima modificación:25 Oct 2014 09:00
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox