Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Skype™ conference calls: a way to promote speaking skills in the teaching and learning of english

Romaña Correa, Yeferson (2015) Skype™ conference calls: a way to promote speaking skills in the teaching and learning of english. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal Vol. 17 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 143-156 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journa .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
149kB
[img] HTML
73kB
[img] Other
0B

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

This article presents the results of a research project on the teaching and learning of English through the use of Skype™ conference calls. The research was carried out with a group of 12 English as a foreign language adult learners in the language institute of Universidad Distrital Francisco José de Caldas, Bogotá, Colombia. The findings of this study suggest that Skype™ conference calls might be considered as an influential computer-mediated communication tool in order to promote English as a foreign language adult A1 learners’ speaking skill, especially for social interaction purposes and oral reinforcement of both language fluency and course contents outside of classroom settings.Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de inglés a través de llamadas para conferencia en Skype™. Esta investigación se realizó con un grupo de 12 estudiantes adultos de inglés como lengua extranjera en el instituto de lenguas de la Universidad Distrital en Bogotá, Colombia. Los resultados de este estudio muestran que las llamadas para conferencia en Skype™ pueden influir positivamente a la hora de promover la habilidad de habla de estudiantes adultos de inglés como lengua extranjera, especialmente con fines de interacción social y refuerzo oral tanto de los contenidos de clase como la fluidez en el lenguaje fuera del aula de clase.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:ELT, EFL, Computer-mediated communication tools, Skype™ conference calls, speaking skill, Compuer Assisted Language Learning, Computer-Mediated Communication Tools, Teachnology for Language Learning.
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:46874
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :07 Febrero 2015 08:59
Ultima modificación:07 Febrero 2015 08:59
Ultima modificación:07 Febrero 2015 08:59
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox