Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Attitudes and discourse: spanish practitioners’ and undergraduates’ survey results

Herrando-Rodrigo, Isabel (2015) Attitudes and discourse: spanish practitioners’ and undergraduates’ survey results. PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal Vol. 17 No. 1: Issues in Teachers' Professional Development; 55-72 PROFILE Issues in Teachers' Professional Development; Vol. 17, núm. 1 (2015): PROFILE Journal .

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF
438kB
[img] Sin Definir

URL oficial: http://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/arti...

Resumen

The emergence of English as the international language of communication has increased the attention and concern given its teaching and learning. This survey-based study explores the attitudes of Spanish practitioners and undergraduate students towards English as the vehicular language in the field of medicine and towards Medical Electronic Popularizations as an alternative to medical research articles. The survey results point out that these subjects’ perception of English as the vehicle of communication in the medical field and their conceptualization of medical electronic popularizations are positive. Pedagogical implications can be drawn from this study since it confirms our students’ awareness of the use of English and the new-born genres or communication channels.El papel del inglés como lenguaje internacional de comunicación ha despertado interés en lo que respecta a su enseñanza y aprendizaje. El presente sondeo explora las actitudes de médicos y estudiantes de medicina españoles hacia el inglés como lenguaje vehicular y hacia nuevos géneros emergentes como las popularizaciones médicas difundidas por Internet. Los resultados señalan que estos sujetos tienen una actitud positiva ante ambos; el inglés como lenguaje vehicular y ante estas popularizaciones médicas. Este estudio confirma que ambos grupos asumen la importancia del inglés como herramienta básica de comunicación en el campo de la medicina y del protagonismo de estos géneros electrónicos emergentes.

Tipo de documento:Artículo - Article
Información adicional:Once the article is accepted, authors should authorise us to reproduce the full text on the Internet and in any other source sponsored by Universidad Nacional de Colombia. If authors wish to use the article again in a publication written or edited by them, they may do so provided that its original publication in the PROFILE journal is acknowledged.
Palabras clave:New-born genres, practitioners’ and undergraduates’ attitudes towards written discourse and towards English, survey-based study
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:46913
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :07 Febrero 2015 09:09
Ultima modificación:07 Febrero 2015 09:09
Ultima modificación:07 Febrero 2015 09:09
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox