Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Understanding the Role of Teaching Materials in a Beginners’ Level English as a Foreign Language Course: A Case Study

Cruz Rondón, Elio Jesús and Velasco Vera, Leidy Fernanda (2016) Understanding the Role of Teaching Materials in a Beginners’ Level English as a Foreign Language Course: A Case Study. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 18 (2). pp. 125-137. ISSN 2256-5760

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF - Versión Publicada
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

173kB

URL oficial: https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/art...

Resumen

Learning a foreign language may be a challenge for most people due to differences in the form and structure between one’s mother tongue and a new one. However, there are some tools that facilitate the teaching and learning of a foreign language, for instance, new applications for digital devices, video blogs, educational platforms, and teaching materials. Therefore, this case study aims at understanding the role of teaching materials among beginners’ level students learning English as a foreign language. After conducting five non-participant classroom observations and nine semi-structured interviews, we found that the way the teacher implemented a pedagogical intervention by integrating the four language skills, promoting interactive learning through the use of online resources, and using the course book led to a global English teaching and learning process., El aprendizaje de una nueva lengua puede ser un reto para la mayoría de la gente debido a las diferencias en la forma y en la estructura entre la lengua materna y la nueva; sin embargo, hay algunas herramientas que facilitan la enseñanza y el aprendizaje de una lengua extranjera. Este estudio de caso tiene por objetivo comprender el papel de los materiales de enseñanza y su contribución a los aprendices de nivel elemental del inglés. Por medio de cinco observaciones de clase no participante y nueve entrevistas semi-estructuradas, se encontró que el profesor integró las cuatro habilidades lingüísticas, los recursos en línea promovieron un aprendizaje interactivo, y el libro de texto lideró un proceso integral de enseñanza y aprendizaje del inglés.

Tipo de documento:Artículo - Article
Palabras clave:Alternative material, beginners, course book, English as a foreign language, teaching materials, inglés como lengua extranjera, libro de texto, material alternativo, materiales de enseñanza, principiantes
Temática:3 Ciencias sociales / Social sciences > 37 Educación / Education
8 Literatura y retórica / Literature
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:67946
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :20 Septiembre 2018 19:58
Ultima modificación:20 Septiembre 2018 19:58
Ultima modificación:20 Septiembre 2018 19:58
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox