Escudo de la República de Colombia
Sistema Nacional de Biliotecas - Repositorio Institucional Universidad Nacional de Colombia Biblioteca Digital - Repositorio Institucional UN Sistema Nacional de Bibliotecas UN

Global Professional Identity in Deterretorialized Spaces: A Case Study of a Critical Dialogue Between Expert and Novice Nonnative English Speaker Teachers

Guerrero, Carmen Helena and Meadows, Bryan (2015) Global Professional Identity in Deterretorialized Spaces: A Case Study of a Critical Dialogue Between Expert and Novice Nonnative English Speaker Teachers. Profile: Issues in Teachers´ Professional Development, 17 (2). pp. 13-27. ISSN 2256-5760

Texto completo

[img]
Vista previa
PDF - Versión Publicada
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

184kB

URL oficial: https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/art...

Resumen

This study analyzes the online, peer-peer dialogue between two groups of nonnative English-speaking teachers who are attending graduate programs in Colombia and the United States. Framed by the theoretical concepts of critical pedagogy and global professional identity, a qualitative analysis of the data shows that their expert vs. novice roles played a significant part in shaping their positions on the four themes that they discussed: the role of English language teaching in the global world, institutional constraints on teachers, whose culture to teach, and linguistic diversity in the classroom. This study highlights the responsibility of teacher education programs to cultivate healthy nonnative English speaker teachers’ professional identities given the global complexities that continue to unfold around these teachers.En este estudio se analiza el diálogo en línea entre profesores de inglés no nativos, estudiantes de maestría en Colombia y Estados Unidos. El estudio se sustentó en pedagogía crítica e identidad profesional global. El análisis de los datos muestra que los roles experto/novato jugaron un papel relevante en las posiciones que los participantes asumieron con relación a cuatro temas: el papel de la enseñanza del inglés en el mundo global, las limitaciones institucionales sobre los docentes, qué cultura enseñar, y la diversidad lingüística en el salón. Este estudio señala la responsabilidad de los programas de formación docente en promover un desarrollo saludable de la identidad profesional de los profesores no hablantes nativos, dadas las complejidades globales a las que se enfrentan.

Tipo de documento:Artículo - Article
Palabras clave:Critical pedagogy, expert/novice teachers, global professional identity, nonnative English speaker teacher
Temática:3 Ciencias sociales / Social sciences > 37 Educación / Education
8 Literatura y retórica / Literature
Unidad administrativa:Revistas electrónicas UN > PROFILE Issues in Teachers' Professional Development
Código ID:67967
Enviado por : Dirección Nacional de Bibliotecas STECNICO
Enviado el día :20 Septiembre 2018 19:58
Ultima modificación:20 Septiembre 2018 19:58
Ultima modificación:20 Septiembre 2018 19:58
Exportar:Clic aquí
Estadísticas:Clic aquí
Compartir:

Solamente administradores del repositorio: página de control del ítem

Vicerrectoría de Investigación: Número uno en investigación
Indexado por:
Indexado por Scholar Google WorldCat DRIVER Metabiblioteca OAIster BASE BDCOL Registry of Open Access Repositories SNAAC Red de repositorios latinoamericanos eprints Open archives La referencia Tesis latinoamericanas OpenDOAR CLACSO
Este sitio web se ve mejor en Firefox